برنامه نویسی در طراحی سایت چه اهمیتی دارد؟
نوشته شده توسط : امامی

یکی از مهمترین خصوصیات سیستم‎ها‎ی رایانه‎ای، برنامه پذیر بودن آنها می‎باشد به این معنا که این سیستم‎ها‎ به خودی خود قادر به انجام هیچ کاری نمی‎باشند و نیاز به دستور دارند. این دستورات نحوه‎ی کار با سخت افزار (CPU , RAM و ...) را برای رایانه شرح می‎دهد و برای آن معین می‎کند که چگونه هدف‎ها‎یی را که برای آن تعریف شده است را برآورده سازد. مجموعه این دستورات «برنامه» می‎باشد. برای رایانه زبان خاصی تعیین می‎شود که این زبان مجموعه‌ای از صفرها و یک‎ها‎ است مثلاً 11100111 می‎تواند یک دستور قابل فهم برای کامپیوتر باشد. مجموعه‌ای از کدها یک برنامه را شکل می‎دهند که از کامپیوتر درخواست انجام کاری را دارد. برنامه نویسی (Programing) به عمل نوشتن کدها و به فرد نویسنده‌ی این کدها برنامه نویس (Programer) می‎گویند.

نحوه پیدایش زبانهای برنامه نویسی

نرم افزارهایی که توسط برنامه نویسان به کار برده می‎شود از یک صفحه ویرایش و یک مترجم تشکیل شده‌اند که در صفحه‌ی ویرایش، عبارات قابل فهمی که همان کدها می‎باشند، باید برای این نرم افزار نوشته شود. پس از نوشته شدن این عبارات نوبت به ترجمه‌ی آن‎ها‎ به زبان ماشینی می‎رسد که این کار توسط مترجم یا مبدل (Compiler) صورت می‎گیرد.

زبانهای برنامه نویسی

کمپانی‎ها‎ی بزرگی همچون مایکروسافت، سان میکروسیستم و ... ارائه دهنده زبان‎ها‎ی برنامه نویسی هستند. یکی از قویترین زبان‌های برنامه نویسی  0 و 1 است و پس از آن، زبان دیگری که از نظر سختی کار بعد از 0 و 1 قرار می‎گیرد، اسمبلی می‏باشد. سهولت آموختن این زبان به مراتب از 0 و 1 بیشتر است اما در مقایسه با زبان‌های جدیدتر به مراتب فهم مشکلتری دارد. یک زبان دیگر که در عین داشتن قدرت به زبان انگلیسی نزدیکتر است، C می‎باشد که برگرفته شده از زبان B است و تقریباً تمام سیستم عامل‎ها‎ی چون Windows با این زبان نوشته می‌شوند. زبان‎های دیگری نیز وجود دارند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند از قبیل Java, Delphi, Fortran, ASP, HTML, Pascal, JSP, Basic.

برنامه‌نویسان عموماً به منظور انتقال دستورات و مفاهیم خود به رایانه از زبان‎ها‎ی مختلفی استفاده می‎کنند. به طوری که هرکدام از دستورات به زبان‎ها‎ی مختلف برنامه نویسی به رایانه منتقل شده و رایانه از آن‎ها‎ استفاده می‎نماید. زبان‎ها‎ی برنامه نویسی دیگری نیز از قبیل ویژوال بیسیک، PHP ، جاوا و... هستند که بسته به میزان فعالیتشان امتیازات و محدودیت‎ها‎یی دارند. برای مثال می‎توان دو زبان VB و جاوا را در صفحات وب بکار برد، اما زبان برنامه نویسی VB.NET ، برای اجرای دستورات نیاز به مترجم (مبدل) دارد. این در حالی است که زبان جاوا که کاربر (client) آن را بر روی مرورگر اجرا می‎کند، به دلیل سروری نبودن محبوبیت زیادی را در بین برنامه نویسان پیدا کرده است.

 

اهمیت برنامه نویسی در طراحی سایت

انواع زبانهای برنامه نویسی

1- زبان ماشین (Machine Languages): با نام زبان سطح پایین نیز شناخته می‎شود.

2- زبان اسمبلی (Assembly Languages): با نام زبان سطح میانی نیز شناخته می‎شود.

3- زبان‎ها‎ی سطح بالا (High-Level Languages)

دلایل ضرورت یادگیری برنامه نویسی

1- استراتژی خلاقیت در مقابله با بحران

از آنجا که برنامه‌نویسی، بیشتر بر پایه‌ی فنون خلاقیت است تا علوم کامپیوتری، تأثیر بسزایی در سازمان‌دهی و کنترل بخش‌های مختلف یک کسب ‌و ‌کار دارد و می‌تواند در پیدا کردن راه حل مناسب برای افزایش سود‌دهی و کاهش هزینه‌های جانبی به مدیران کمک زیادی کند. استفاده از برنامه نویسی موجب می‌شود تا فرد با دید حساس‌تری پروسه‌های جاری را دنبال کند و به دنبال راه‌حل‌های خلاقانه‌تری برای بهبود راندمان‌ کاری باشد. برنامه‌نویسان همچون هنرمندان، خالق و سازنده‌ی یک اثر هستند و نتیجه‌ی کار آن‌ها مرتبط با طرز بیانشان می‌باشد. برنامه‌نویسی، طراحان و گرافیست‌ها را به تجربه و آزمایش ایده‌های نو ترغیب می‌کند.

2- اصول مقابله با مشکلات

برنامه نویسی از الزامات طراحی سایت می‌باشد و طراح سایت با علم به آن می‌تواند مشکلاتی که برای طراحی سایت پیش می‌آید را حل نماید. زبان برنامه‌نویسی بر پایه‌ی الگوریتم، منطق و ریاضیات است و به برنامه نویس آموزش می‌دهد که برای حل مشکلات بزرگ، باید آن‌ها را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کند.

3- شرح ساخت برنامه

برنامه‌نویسی به گرافیست‎ها‎ و طراحان وب سایت طریقه‌ی ساخت یک برنامه را شرح می‌دهد و آنها را از سرعت بالای توسعه تکنولوژی آگاه می‌سازد.

4- سهولت بخشیدن به برقراری ارتباط

یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی برقراری ارتباط طراحان وب سایت را با توسعه‌دهنده‌ها آسان‌تر می‌کند. همچنین یادگیری برنامه‌نویسی به درک و حل الگوریتم‌های پیچیده، ارتباط و انتقال مفاهیم پایه و اساسی تاثیر زیادی دارد به طوری که اگر مدیران اجرایی بتوانند ایده‌های خود را به تیم توسعه‌دهنده انتقال دهند، آنان را در درک بهتر و سریع‌تر خواسته‌های مدیران یاری می‌دهد.

منبع: ویکی محتوا





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی در طراحی سایت,اهمیت برنامه نویسی در طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
4.048699 در تاریخ : 1396/10/21/4 - - گفته است :
6/271962--- تبريک دوست عزيز شما را به فروشگاه يکتا فايل دعوت مي کنم

يک نوع متفاوت از فروشگاه هايي که تا به حال ديده ايد بهترين مرجع خريد هر نوع فايل و با هر موضوعي ( آموزش زبان انگليسي , نرم افزار هاي براي افزايش لايک , بانک ايميل و بانک شماره هاي آماده , پروژه هاي دانشگاهي , تحقيقات و مقالات آماده , سورس کد هاي برنامه نويسي و هزاران فايل ديگر ...) تمامي فايل ها در فروشگاه يکتا فايل براي ورود از لينک زير استفاده کنيد
فروشگاهي ايراني براي ايرانيان http://yektafile.ir---3/677126


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: